Friday, January 29, 2010

Selipar dan Masjid

Masjid

Bukannya aku nak kata selalu ke Masjid, begitu juga kebanyakkan orang di sekeliling aku. Tapi, Masjid ni adalah tempat ibadat. Di mana di dalamnya berkumpul orang-orang yang benar-benar ingin menunaikan tanggungjawab kepada sang penciptanya Serta sebahagian yang lain pula adalah orang-orang yang terpaksa pergi kerana semua orang pergi ke situ, lebih-lebih lagi pada Hari Jumaat.

*******

Selipar
Hampir-hampir keseluruhan manusia yang berkunjung ke Masjid memakai Selipar, Capal dan barang yang sedikit memakai kasut. Aku agak naik darah bila selipar Crocs aku yang mempunyai button kereta wolkswagon kena rembat. Kalau nak sangat, at least letak la note, trade dengan selipar lain. Taklah, aku kena berkaki ayam nak pergi tempat aku parking. Oh, aku lupa kat dalam tu rupanya ada sebahagian penyamun Juga.

4 comments:

ciK LyndaWawa said...

memang..orang yang menamun tu bukan nak beribadat..tapi usha selipar cantik....hansem..len kali...pakai selipar rm3.5 je kamu g masjid

nazrihashim said...

bro...gua pinjam lu punya entri...huhu..

kita senasib bro.!!!

M Kugiran Jiwa said...

Wawa: it's not about the slipper, the point is kenapa pergi ke masjid pun tidak selamat ? Nazri: well bro, ok aku no prob..berangin kan genk selipar kena kebas...?

nazrihashim said...

memang berangin..huh..sejuk je kaki jalan atas tar panas.hoho.

Gank!

Kugiran Jiwa Headline Animator